Back to reality


Nu var sommarens ledighet över och jag är tillbaka i skolans värld igen. Nya uppdrag och nya kollegor. Spännande? Jag väljer att se det som en utmaning, klarar jag detta har jag bevisat för mig själv att det mesta kan nog bli gjort.

Förra året jag jobbade här var det tungt, stressande och jobbigt känslomässigt. Jag var inte riktigt redo för vad som kom. Under sommaren var jag galet nervös och ville verkligen inte tillbaka hit, men med tvång och en klump i magen åkte jag ändå hit måndagen när vi startade upp. Jag träffade de jag skulle jobba med och vi pratade och bröt ner den här stora läskiga skolan till dem små fraktionerna jag hade att göra med.
Det var nog en av de bästa känslorna jag har haft på länge när en kollega säger till mig ” jag kommer hjälpa dig och jag komma hålla i dig, dig vill vi inte förlora”.
Det kändes väldigt bra och jag blev mer driven till att försöka klara av detta år.
Med all tur jag kan få, ska detta nog gå för sig.

 ☮ out 😘

Kommentera

